Overzicht inhoud vanaf 1997
2017
2016
2015
2014
2013
2012
DEEL LXII-1/2, 2012 |
|
|
Artikelen | ||
Peter Urquhart | Ad fugam, de Orto, and a defense of the ‘early Josquin’ | 3 |
Willem Elders | Did Josquin use a musical ‘signature’? | 29 |
Patrice Nicolas |
Errors and quid pro quos in the Leiden choirbooks. The case of Jacotin’s magnificats |
65 |
Klaus Kuiper | Linda Bandára and the gamelan. A musical soul between east and west | 87 |
Henk Mak van Dijk |
Een curieuze ontdekking. De Préludes javanais van Sastro Prawiro [Otto Knaap] |
129 |
Boekbespreking | ||
I. de Loos |
Patronen ontrafeld. Studies over gregoriaanse gezangen en Middelnederlandse liederen – Marcel Zijlstra |
163 |
L. Samama |
Alphons Diepenbrock, componist van het vocale – Désirée Staverman |
166 |
N. Nelissen |
Willem van Otterloo. Een dirigentenloopbaan – Helen Metzelaar |
170 |
K. Goeyvaerts |
Selbstlose Musik. Texte • Briefe • Gespräche – Paul van Emmerik |
177 |
J. Oskamp |
Onder stroom. Geschiedenis van de elektronische muziek in Nederland – Jannie Pranger |
183 |
P. Kusters & T. Schulz |
Pierre Courbois > Révocation – Loes Rusch |
188 |
H. Metzelaar & B. Linders |
Sempre appassionato. 75 jaar muziekwetenschap in Amsterdam – Joost van Gemert |
191 |
CONTRIBUTORS TO THIS ISSUE |
|
196 |
2011
Volume LXI – 2011 |
|
|
Artikelen | ||
Alexis Luko | Ockeghem’s aesthetic of concealment’. Varietas and repetition in the Missa Quinti toni. | 3-24 |
Julia Dokter | Musical rhetoric in Sweelinck’s sacred keyboard variations. | 25-56 |
Peter Leech & Maurice Whitehead | ‘In paradise and among angels’. Music and musicians at St. Omers English Jesuit College, 1593-1721. | 57-82 |
Thematische focus: Populaire muziek in achtiende-eeuws Nederland | ||
Louis Peter Grijp | Populaire muziek in achtiende-eeuws Nederland. | 83-86 |
Louis Peter Grijp | De muziek in De Bruiloft van Kloris en Roosje. Deel I: vóór de brand in de Amsterdamse Schouwburg (1772). | 87-112 |
Jos Koning | Hollandse deuntjes. Wat vertellen muziekhandschriften over het gebruik van Nederlandse populaire speelmuziek in de achtiende eeuw? | 113-146 |
Marieke Lefeber, Pieter van Kranenburg, Matija Marolt | Identificatie van repertoire van achtiende-eeuwse bellen- speelklokken op basis van automatische vergelijking | 147-161 |
Boekbespreking | ||
Ignace Bossuyt | Willem Elders: Josquin des Prez en zijn muzikale nalatenschap. Middeleeuwse studies en bronnen (Hilversum 2011) | 163-166 |
2010
DEEL LX-1/2, 2010 |
|
|
Artikelen | ||
AGNESE PAVANELLO | Stabat mater / Vidi speciosam. Some Considerations on the Origin and Dating of Gaspar van Weerbeke’s Motet in the Chigi Codex | 3 |
ANDREA LINDMAYR-BRANDL |
Magic Music in a Magic Square. Politics and Occultism in Ludwig Senfl’s Riddle Canon Salve sancta parens |
21 |
BERNHOLD SCHMID |
Orlando di Lassos S u su p e r per super. Faktur – Deutung – Wirkung |
43 |
RALPH HENSSEN | Utrechtse trompetmakers in de zeventiende en achttiende eeuw | 73 |
HELEN METZELAAR |
‘Mon cher ami’. A New Source on Francesco Pasquale Ricci (1732-1817), His Music Career and His Dutch Pupils |
91 |
JEROEN VAN GESSEL | A Dire Lesson and its Consequences. Verhulst, Schumann and the Latter’s Influence on Dutch Musical Life | 125 |
Boekbespreking | ||
DAVID FALLOWS | Josquin – THEODOR DUMITRESCU | 147 |
2009
Volume LIX-1, 2009 |
|
|
Artikelen | ||
Jesse Rodin |
A 'Most Laudible Competition'? Hearing and composing the Beata Virgine Masses of Josquin and Brumel |
3-24 |
Vasiliki Koutsobina | Le Brung's Six-Voice Si vous n'avez aultre desir. A Musical 'Response' to a Poetic Practice | 25-44 |
Simone Van Damme | Willaert's Ricercares and their Use of inganno | 45-64 |
Signalement | 65 |
Volume LIX-2, 2009 |
|
|
Artikelen | ||
Jan ten Bokum | Mendelssohn en Nederland in de eerste helft van de negentiende eeuw |
73-122
|
Jeroen van Gessel | Universal, Jewish, Indestructible. The Curious Case of Mendelssohn's Reception in Nineteenth-Century Holland | 123-140 |
Albert Clement | Mendelssohn and Bach's Matthew Passion. It's Performance, Reception, and the Presence of 70 original Choral Parts in the Netherlands | 141-156 |
Edward Top | Reference and Mosaic Form in Peter-Jan Wageman's Opera Legende | 157-184 |
Boekbesprekingen | ||
Els Stronks | Jacob Cats: 'Klagende maeghden'. Mourning Maidens and other Song: An Anthology, ed. L.P. Grijp | 185 |
Frank Kouwenhoven | J. Meurs: Onder de Groene Linde. 163 verhalende liederen uit de mondelinge overlevering,opgenomen door Ate Doornbosch e.a., edd. L.P.Grijp & I. van Beersum | 186-188 |
Jacques Maassen | Heleen van der Weel: Klokkenspel. Het carillon en zijn bespelers tot 1800 | 189-193 |
Signalement | 194 |
2008
Volume LVIII-1, 2008 | |||
Artikelen | |||
Theodor Dumitrescu | The Paschal Kyrie c. 1500. The Compositional Traditio and a New Low Countries Fragment. | 3-32 | |
Rob C.Wegman | The Other Josquin. | 33-68 | |
Karl Kügle | Past Perfect. Richard Taruskin and Music Historiography in the Early Twenty-First Century. | 69-85 | |
Boekbesprekingen | |||
Peta van Langen: | F. DIEPENBROCK: Eensgezinde tweedracht. Organisatie van Nederlandse musici in de tweede Gouden Eeuw, 1890-1920. | 86-88 | |
Bart van Buitenen: | 's Hemels overdaad. De orgels van de Nieuwe Kerk te Amsterdam. ed. HENK VERHOEF. | 89-96 |
Volume LVIII-2, 2008 |
|
|
Artikelen | ||
The Other Josquin: Erratum | 99-100 | |
Gerben Gritter | Christian Müller,'der berühmteste orgelmacher in ganz holland' | 101-130 |
Bas van Buitenen | Museale orgels onder de hoede van de rijksoverheid. De kerkorgelcollectie van het Rijksmuseum te Amsterdam | 131 |
2007
Volume LVII-1, 2007 | ||
Artikelen | ||
Sean Gallagher | Seigneur Leon's papal sword. Ferrara, Du Fay, and his songs of the 1440s. | 3-28 |
Astrid de Jager | Constantijn Huygens'passion. Some thoughts about the Pathodia sacra et profana | 29-42 |
Albert Clement & Hans Clement | Henrietta Jacoba Witsen 1875-1959. A female composer with a fortunate gift. | 43-58 |
Henk Gras |
Political and cultural differentiation in the pre-revolutionary era in the Dutch Republic (ca. 1770-1795). Opera and concert audiences in Rotterdam. |
59-80 |
2006
Volume LVI-1, 2006 | ||
Artikelen | ||
Joost van Gemert | In Memoriam dr. Arend Jan Gierveld (1932-2006) | 3-4 |
Marianne Hund | Fresh light on Josquin Dascanio's enigmatic El Grillo. | 5-16 |
Nele Gabriëls | Expanding the Lasso dynasty. Ferdinand (II) di Lasso. | 17-24 |
Rokus de Groot | The reception in the Netherlands of an Indian singing Saint. Meerabai in film, in translation and in concert. | 25-65 |
Volume LVI-2, 2006 | ||
Artikelen | ||
Jaap van Benthem | Ist Josquins Dulces exuvie eine Motette? | 77-96 |
Stephanie P. Schlagel | A credible (mis)attribution to Josquin in Hans Ott's Novum et insigne opus musicum. Contemporary perceptions, modern conceptions and the case of Veni sancte Spiritus. | 97-126 |
Wil Dekker en Dick van Heuvel | Een reactie op Robert R. Tuslers 'A misplaced attribution. Willem de Fesch and the Missa in G. | 127-138 |
Boekbesprekingen |
||
Stephen Rice | H. Meconi: Pierre de la Rue and musical life at the Habsburg-Burgundian court. | 139-141 |
Katelijne Schiltz | D.M. Kidger Adrian Willaert. A guide to research. | 142-146 |
2005
|
Volume LV-1, 2005 | |
Artikelen | ||
Klaas van der Heide | New claims for a Burgundian origin of the L'homme arme Tradition, and a different view on the relative positions of the earliest masses in the tradition. | 3-33 |
Dick van den Heuvel | De koor- en orkestbezetting bij de inwijding van het Felix Meritis-gebouw in 1788. | 35-66 |
Helen Metzelaar | A hefty confrontation. The Fisk Jubilee Singers tour The Netherlands in 1877. | 67-86 |
Boekbesprekingen |
||
Susannah Clark | A.-E. Ceulemans, B.J. Blackburn : Théorie et analyse musicales 1450-1650. | 87-93 |
Eric Jas | V. Roelvink : Gegeven den sangeren. Meerstemmige muziek bij de Illustre Lieve Vrouwe Broederschap te 's Hertogenbosch in de zestiende eeuw. | 94-97 |
Bĕla Luttmer | H. Metzelaar : Zonder muziek is het leven onnodig. Henriëtte Bosmans 1895-1952, een biografie. | 98-100 |
Jeroen van Gessel | H. van Dijk (ed.) : Mémoires Jan van Gilse. | 101-103 |
Kristin Van den Buys | V. Dufour : Strawinsky à Bruxelles 1920-2960. | 104-108 |
Volume LV-2, 2005 | ||
Artikelen | ||
Joshua Rifkin | Jean Michel and 'Lucas Wagenrieder'. Some new findings. | 113-152 |
Robert L. Tusler | A misplaced attribution. Willem de Fesch and the Missa in G. | 153-162 |
Jan Willem Terwen | Jan Land en Isaac Groneman als pioniers in de etnomusicologie. | 163-195 |
Boekbesprekingen |
||
Nele Gabriëls | R.E.V. Stuip (ed.): Meer dan muziek alleen. In Memoriam Kees Vellekoop. | 195-200 |
Ike de Loos | D.E. van der Poel et al. (edd.): Het Antwerps Liedboek. | 201-205 |
Rudolf Rasch | R. van Acht, J. Bouterse, V. van den Ende: Niederländische Traversos und Klarinetten des 18. Jahrhunderts - Dutch traversos and clarinets of the 18th century, Sammlung/Collection Gemeentemuseum Den Haag | 206-208 |
Emile Wennekes | J. ten Bokum: Jan Brandts Buys 1868-1933 Componist. Een Nederlander in Oostenrijk. | 209-212 |
2004
Volume LIV-1, 2004 | ||
Artikelen | ||
Clemens-Christoph von Gleich | In memoriam Prof.dr. H.E. Reeser. |
5-7
|
Robert J. Mitchell | Musical Counterparts to the 'Wilhelmus Duffay' Salve Regina Setting in MunBS 3154. | 9-22 |
Joshua Rifkin | Alexander Agricola and Cambrai. A Postscript. | 23-30 |
Mark Delaere & Maarten Beirens | Minimal Music in the Low Countries. | 31-78 |
|
||
Boekbesprekingen |
||
Ike de Loos | U. Hascher-Burger : Gesungene Innigkeit. Studien zu einer Musikhandschrift der Devotio moderna (Utrecht, Universiteitsbibliotheek, ms 16 H 34, olim B 113). | 79-83 |
Jan ten Bokum | J. Meurs : Wagner in Nederland 1843-1914. | 84-89 |
Pieter Bergé | L.P. Grijp et al. : Een muziekgeschiedenis der Nederlanden. | 89-92 |
Jeroen van Gessel | J. Stam : Schitteren op de tweede rang. Cornelis Dopper (1870-1939), zijn leven, werk en wereld. | 92-95 |
Volume LIV-2, 2004 | ||
Artikelen | ||
Katelijne Schiltz | Motets in Their Place. Some 'Crucial' Findings on Willaert's Book of Five-Part Motets (Venice, 1539). | 99-118 |
Hans Eduard Kooij | Composition by Use of Germ Cells. A Botanical-Musical Analogy in the Willem Pijper Sonata for Piano. | 119-131 |
Rokus de Groot | Music and Irony. The Case of Louis Andriessen's 'Hadewijch'. | 133-173 |
2003
Volume LIII-1/2, 2003 |
|
|
Artikelen |
|
|
Introduction |
5 |
|
Ike de Loos |
Liturgy and Chant in the Northern Low Countries. |
9-48 |
Calvin M. Bower |
The Sequence Repertoire of the Diocese of Utrecht. |
49-104 |
Leslie Lockett |
The Composition and Transmission of a Fifteenth-Century Latin Retrograde Sequence Text from Deventer. |
105-150 |
Lori Kruckenberg |
Some Observations on a Troparium Tardivum. The Proper Tropes in Utrecht, Universiteitsbibliotheek, 417. |
151-182 |
Alexander Blachly |
Archaic Polyphony in Dutch Sources of the Renaissance. |
183-228 |
Rob Dückers |
The New Fire. The Triduum Sacrum at St. Servaas's and Our Lady's at Maastricht, According to Their Ordinarii Custodum. |
229-276 |
Ghisela Gerritsen-Geywitz |
Die Chorbücher des Utrechter Marienkapitels |
277- 311 |
2002
|
Volume LII-1, 2002 |
|
Artikelen |
||
Grayson Wagstaff |
Mary’s Own. Josquin’s Five-Part Salve regina and Marian Devotions in Spain. |
3-34 |
Eric Jas |
A Sixteenth-Century Ferrarese Partbook from a Private Collection. |
35-65 |
Joshua Rifkin |
Jean Michel, Maistre Jhan and a Chorus of Beasts. Old Light on Some Ferrarese Music Manuscripts. |
51-69 |
Boekbesprekingen |
||
Jan ten Bokum |
E. Wennekes : Het Paleis voor Volksvlijt (1864-1929). ‘Edele uiting eener stoute gedachte!’ |
103-107 |
Rudolf Rasch |
M. Cornaz : L’édition et la diffusion de la musique à Bruxelles au XVIIIe siècle. |
108-110 |
Volume LII-2, 2002 |
|
|
Artikelen |
|
|
Martin van Schaik |
In memoriam Kees Vellekoop (1940-2002). |
115-116 |
John Milsom |
Josquin and Jacquet. A New Tudor Source? |
117-131 |
Michiel Verweij |
The Last Netherlandish Papal Singer and Composer in Rome. A Biography of Christiaan van der Ameijden of Oirschot († 1605). |
51-69 |
Boekbesprekingen |
||
Riet Schenkeveld-van der Dussen |
H. Joldersma, L.P. Grijp (edd.) : Elisabeth’s Manly Courage. Testimonials and Songs of Martyred Anabaptist Women in the Low Countries. |
159-162 |
Isabella van Elferen |
P.E.M. Strategier : De taal der hartstochten. De visie van drie achttiende-eeuwse Nederlandse schrijvers op muziek en haar relatie met de dichtkunst. |
162-164 |
Rokus de Groot |
J. Vis : Silhouetten. De componist Leo Smit 1900-1943. |
164-166 |
Sander van Maas |
P.B. Lelieveldt : Voor en achter het voetlicht. Musici en de arbeidsverhoudingen in het kunst- en amusementsbedrijf in Nederland, 1918-1940. |
167-169 |
2001
Volume LI-1, 2001 |
|
|
Artikelen |
|
|
Fabrice Fitch |
Restoring Ockeghem’s Mort, tu as navré. |
3-24 |
Juan Ruiz-Jiménez |
The Mid-Sixteenth-Century Franco-Flemish Chanson in Spain. The Evidence of Ms. 975 of the Manuel de Falla Library. |
25-41 |
Désirée Staverman |
Op zoek naar de ware Elektra. Diepenbrocks toneelmuziek en het probleem van het melodrama. |
42-67 |
Boekbesprekingen |
||
Martin van Schaik |
A. Tamboer : Opgedolven klanken. Archeologische muziekinstrumenten van alle tijden. |
68-70 |
Barton Hudson |
H. Kellman (ed.) : The Treasury of Petrus Alamire. Music and Art in Flemish Court Manuscripts, 1500-1535. |
71-74 |
Albert Clement |
W.J. Cevaal (ed.) : Een Hollands stadsorgel uit de Gouden Eeuw. Het Van Hagerbeer-orgel in de Pieterskerk te Leiden. |
75-76 |
Michael Arntz |
F. Zwart : Willem Mengelberg (1871-1951). Een biografie 1871-1920. |
76-78 |
Volume LI-2, 2001 |
|
|
Artikelen |
|
|
Bruno Bouckaert |
Cornelius Canis (†1562) in Ghent and Lille. New Biographical Evidence. |
83-102 |
Bernadette Nelson |
The Missa Du bon du cuer. An Unknown Mass by Noel Bauldeweyn? |
103-130 |
Simon Groot |
De liederen in de Nederlandtsche Gedenck-clanck van Adriaen Valerius. |
51-69 |
Boekbesprekingen |
||
Jeffrey Dean |
P. Higgins (ed.) : Antoine Busnoys. Method, Meaning, and Context in Late Medieval Music. |
149-155 |
Albert Clement |
M.M. van Zanten : Orgelluiken, Traditie en iconografie. De Nederlandse beschilderde orgelluiken in Europees perspectief. |
156-157 |
2000
Volume L-1/2, 2000 |
|
|
Artikelen |
|
|
Rudolf Rasch |
Johann Christian Bach in Eighteenth-Century Dutch Newspaper Announcements. |
5-51 |
Jan ten Bokum |
Die Beschäftigung niederländischer Organisten mit der Musik Johann Sebastian Bachs im 19. Jahrhundert. |
52-73 |
Joost van Gemert |
Early Sources for the Music of J.S. Bach in Dutch Collections. |
74-109 |
Emile Wennekes |
Nachwelt im Nachbarland. Aspekte der Bach-Pflege in den Niederlanden, ca. 1850-2000. |
110-130 |
Thijs Kramer |
Henk Dieben und die Erforschung von Bachs Zahlenarchitektonik in den Niederlanden. |
131-144 |
Rokus de Groot |
And Nowhere Bach. Bach Reception in a Late-Twentieth-Century Dutch Composition by Elmer Schönberger. |
145-158 |
1999
Volume XLIX-1, 1999 |
|
|
Artikelen |
|
|
Joost van Gemert |
Dankwoord aan Arend Jan Gierveld, eindredacteur 1989-1998. |
3 |
Ike de Loos |
The Transmission of the Responsoria Prolixa according to the Manuscripts of St Mary’s Church Utrecht. |
5-31 |
Jan Bouterse |
Stempels en inscripties op Nederlandse houten blaasinstrumenten uit de Barok. |
51-69 |
Boekbesprekingen |
||
Eric Jas |
Ignace Bossuyt (g.e.) : Jean de Castro, Opera Omnia (vols. 1-4). |
55-58 |
Louis Peter Grijp |
P. Andriessen & T. Strengers : De Triomfeerende Min. Vredesspel. Gemengt met Zang en Snarenspel, Vliegwerken, en Baletten. 1680. Dirck Buysero en Carel Hacquart. |
58-60 |
Rudolf Rasch |
R. van Acht, J. Bouterse, P. Dhont : Niederländische Doppelrohrblattinstrumente des 17. und 18. Jahrhunderts: Sammlung Haags Gemeentemuseum. |
60-61 |
Albert Clement |
G. Huybens & L. Rombouts (edd.) : Preludia voor Beiaard. Matthias Vanden Gheyn. |
62-63 |
Volume XLIX-2, 1999
|
||
Artikelen |
|
|
Jeroen van Gessel |
‘om de kunst te ondersteunen en den smaak te zuiveren en te verfijnen’. Het Koninklijk Instituut en de muziek (1808-1851). |
69-97 |
Rokus de Groot |
Van Eeden en Tagore. Ethiek en muziek. |
51-69 |
Boekbesprekingen |
||
Heinz-Jürgen Winkler |
F. Fitch : Johannes Ockeghem. Masses and Models. |
148-150 |
Katelijne Schiltz |
P. Macey : Bonfire Songs. Savonarola’s Musical Legacy. |
150-152 |
Eugeen Schreurs |
T. McTaggart (ed.) : ‘Musyck Boexken’, Books 1 and 2. Dutch Songs for Four Voices. |
152-155 |
Paul van Reijen |
P.-U. Hiu & J. van der Klis (edd.) : Het HonderdComponistenBoek. Nederlandse muziek van Albicastro to Zweers. |
155-158 |
1998
Volume XLVIII-1, 1998 | ||
Artikelen | ||
Honey Meconi | Another Look at Absalon. |
3-29 |
Anne-Emmanuelle Ceulemans | A Stylistic Investigation of Missa Une mousse de Biscaye in the Light of its Attribution to Josquin des Prez. |
30-50 |
Nicolle Klinkeberg | De Maatschappij Vooruitgang door Wetenschap. Een schets van een genootschap en zijn muzikale activiteiten in de vroege negentiende eeuw. |
51-69 |
Boekbesprekingen | ||
Rudolf Rasch | The Catalogus Librorum Musicorum of Jan Evertsen van Doorn (Utrecht 1639. A facsimile edition with an Introduction by H. Vanhulst. |
70-72 |
Jan ten Bokum | F. Benestad, H. de Vries Stavland (edd.): Edvard Grieg und Julius Röntgen. Briefwechsel 1883-1907. |
73-75 |
Emile Wennekes | H. Suèr, J. Meurs : Geheel in de geest van Wagner. De Wagnervereeniging in Nederland 1883-1959. |
75-78 |
Pauline Micheels | W. de Vries : Sonderstab Musik. Music Confiscations by the Einsatzstab Reichsleiter Rosenberg under the Nazi Occupation of Western Europe. |
78-80 |
Volume XLVIII-2, 1998 | ||
Artikelen | ||
Rob C. Wegman: | In memoriam Chris Maas (1922-1998). |
87-88 |
Ulrike Hascher-Burger | Neue Aspekte mehrstimmiger Lesungen des späten Mittelalters. Die Lektionen der Handschrift Den Haag, Museum van het Boek / Museum Meermanno-Westreenianum, ms. 10 B 26. |
89-111 |
Willem Elders | New Light on the Dating of Josquin’s Hercules Mass. |
112-149 |
Fabrice Fitch | ‘For the Sake of his Honour’. Obrecht Reconsidered. |
51-69 |
Boekbesprekingen | ||
Kees Vellekoop |
R. Steiner (ed.) : Facsimile Reproduction of the Manuscript Utrecht, Bibliotheek der Rijksuniversiteit, MS. 406 (3.J.7). Introduction by I. de Loos, Index by C. Downey. R. Steiner & C. Downey (edd.) : An Utrecht Antiphoner: Utrecht, Bibliotheek der Rijksuniversiteit, MS. 406 (3.J.7). Printouts from an Index in Machine-Readable Form. |
164-165 |
Kees Vellekoop |
E. Schreurs (ed.) : Anthologie van muziekfragmenten uit de Lage Landen (Middeleeuwen-Renaissance). Polyfonie, monodie en leisteenfragmenten in facsimile E. Schreurs & B. Bouckaert (edd.) : Bedreigde klanken? Muziekfragmenten uit de Lage Landen (Middeleeuwen-Renaissance). |
166-169 |
Albert Clement | T.W.F. den Toom : De orgelmakers Witte. Een bijdrage tot de geschiedenis van de orgelbouw in Nederland in de tweede helft van de negentiende eeuw. |
169-171 |
Rokus de Groot | L.P. Grijp (ed.) : Nationale hymnen. Het Wilhelmus en zijn buren. |
172-175 |
Emile Wennekes | E. Schönberger et al. (edd.) : Ssst! Nieuwe ensembles voor nieuwe muziek. |
175-178 |
1997
Volume XLVII-1/2, 1997 |
|
|
Artikelen | ||
Richard Wexler |
Ockeghem and Politics. |
5-32 |
Barbara Haggh | An Ordinal of Ockeghem’s Time from the Sainte-Chapelle of Paris: Paris, Bibliothèque de l’Arsenal, MS 114. |
33-71 |
Peter Urquhart | Calculated to Please the Ear: Ockeghem’s Canonic Legacy. |
72-98 |
Jaap van Benthem | ‘Prenez sur moy vostre exemple’: Signae, text and cadences in Ockeghem’s Prenez sur moy and Missa Cuiusvis toni. |
99-118 |
Eugeen Schreurs | New Findings on Music Fragments from Tongeren with Two Chansons by Ockeghem. |
119-138 |
Donald Greig | The Issue of Ockeghem. |
139-162 |
Rebecca Stewart | Ita desiderat anima me ad te, Deus Ps. 42: 1): Johannes Ockeghem, a most Medieval Composer. |
163-200 |
Rokus de Groot | Ockeghem and New Music in the Twentieth Century |
201-220 |
Jaap van Benthem | Johannes Ockeghem – Masses and Mass Sections: Some Principles of the Edition. |
221-223 |

Laatste nieuws
26 mei 2018: Algemene Ledenvergadering en Symposium in Amsterdam
Op 26 mei a.s. houden we onze jaarlijkse Algemene Ledenvergadering en een symposium in het Universiteitstheater te Amsterdam, Nieuwe Doelenstraat.....